مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-02پزشكي

از شایعه تا واقعیت| ماجرای کمبود انسولین در آذربایجان غربی چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، طبق اعلام مخاطبان خبرگزاری فارس و شکایت از کمبود انسولین در ارومیه خبرنگار فارس پیگیر مشکل کمبود انسولین شد و مصاحبه ای با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ترتیب داده است.

جلال غفارزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به شایعه نبود انسولین در ارومیه اظهار داشت: مقدار سهمیه مورد نیاز انسولین های استان براساس سهمیه های اعلامی سازمان غذا و دارو طی ماه های گذشته در سطح آذربایجان غربی به طور کامل توزیع شده است و مشکلی در خصوص کمبود انسولین وجود ندارد و اصرار بر مصرف برندخاص، انسولین باعث بروز مشکل برای بیماران و کمبود انسولین شده است.

وی اذعان کرد: یکی از عمده دلیل شکایت بیماران از کمبود انسولین تاکید بر تجویز و خرید برند خارجی انسولین توسط بیماران و پزشکان می باشد.

 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: هرچند در بازار برند داخلی انسولین وجود دارد ولی برخی بیماران و پزشکان اصرار دارند برند خارجی انسولین با نام لانتوس را مصرف کنند که همین باعث به هم خوردن موازنه توزیع شده است.

وی اعلام کرد: قلم های انسولین به سه دسته سریع الاثر، متوسط الاثر، طولانی اثر تقسم بندی می شوند که هر کدام از این داروها با برندهای مختلف در بازار عرضه شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت| ماجرای کمبود انسولین در آذربایجان غربی چیست؟

از شایعه تا واقعیت| ماجرای کمبود انسولین در آذربایجان غربی چیست؟